خودروهای چینی در سالهای اخیر در حال رشد داخل بازار ایران هستند.همچنین تولیدکننده‌های خودرو چینی با افزایش روزافزون کیفیت محصولات خود در سطح جهانی نیز در حال رشد می‌باشند.

فروشگاه آیرون تک در این مقاله پنج خودرو ساز برتر چینی را به شما معرفی می‌کند .
شرکتهای جیلی – چری -جک موتورز – great wall motors و byd motors برترین و محبوبترین تولیدکننده های خودرو چینی هستند که در ادامه به بررسی این شرکتهای و محصولاتشان می‌پردازیم.

 

تصویر خودروی جیلی

پنج خودروساز برتر چینی

  1. جیلی

    اولین مورد در لیست برندهای خودروی چینی ما، گروه جیلی است. این یک گروه خودروسازی خصوصی است که در چین مستقر است. گروه جیلی با خرید خودروساز سوئدی ولوو به شهرت رسید. اما همچنین مالک برندهای نمادین دیگری مانند مرسدس بنز دایملر AG و باگی بد پسر (واکسهال) است. در سال 2008، جیلی اولین برند خود توسعه یافته خود را راه اندازی کرد: انگلستان، که با هر دو برند مرسدس بنز و ولوو به فروش می رسد. امروزه جیلی با تولید سالانه بیش از 1 میلیون خودرو به یکی از بزرگترین خودروسازان چین تبدیل شده است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر هانگژو، استان ژجیانگ واقع شده است.لوازم یدکی جیلی در فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی آیرون تک موجود است و شما عزیزان می توانید اقدام به خرید کنید.

  2. چری

تعداد کمی از نام‌ها در چین می‌توانند با موفقیت Chery Automobile Co. Ltd برابری کنند، زیرا محصولاتش در بیشتر دهه گذشته بر فروش خودرو در چین غالب بوده‌اند. در حال حاضر، شش مدل از ده مدل برتر چین را به خود اختصاص داده است. مدل QQ پرچمدار آن حتی از مجموع مدل‌های کرولا تویوتا و سیویک هوندا فروش بیشتری دارد. علاوه بر این، این شرکت در سال 1997 توسط چری تاسیس شد. برندهای خودروی چینی زندگی خود را به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک بین یک شرکت دولتی و یک خودروساز ژاپنی (آنمار) آغاز کردند.
قبل از اینکه کنترل عملیات خود را به طور کامل تحکیم کند و تا سال 2003 به یک شرکت مستقل تبدیل شود. برای خرید لوازم یدکی خودرو چری کافی است با ما تماس بگیرید .

 

خودرو تیگو 2

 

  1. گریت وال موتورز

    گریت وال موتورز که در سال 1984 تأسیس شد، یکی از برندهای پیشرو خودروسازی چینی است. این شرکت دارای امکانات تولید در چین و همچنین در برزیل و آرژانتین است. گریت وال علاوه بر تولید وسایل نقلیه برای برندهای خود، خودروهای شاسی بلند و خودروهایی را برای برندهایی مانند تویوتا، نیسان و بی‌ام‌و تولید می‌کند. سالانه بیش از یک چهارم میلیون خودروی گریت وال در سراسر جهان فروخته می شود. و باز هم، از زمان تاسیس خود در حدود 30 سال پیش، گریت وال به یک شرکت چند ملیتی با بیش از 1 میلیون کارمند تبدیل شده است. این باعث می شود که این شرکت به جز سه شرکت در ژاپن و دو شرکت در آلمان – بزرگترین اقتصادهای جهان – مهم تر باشد. اگرچه ممکن است برای مصرف کنندگان آمریکایی آشنا نباشد، اما Great Wall اکنون یکی از تأثیرگذارترین شرکت های چین است. موفقیت بین‌المللی آن ثابت می‌کند که اگرچه چین ممکن است هنگام ایجاد صنعت خودرو شروع کندی داشته باشد، اما مطمئناً به سرعت در حال پیشرفت است.

     

  2. byd motors

    BYD Auto (مخفف Build Your Dreams) یکی از بزرگترین برندهای خودروسازی چینی است. BYD که در سال 1995 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در شنژن قرار دارد، دارای سه واحد تجاری مرکزی است: محصولات خودرو، وسایل نقلیه الکتریکی، و وسایل نقلیه انرژی جدید. بیش از 40 درصد از درآمد BYD از کسب و کار EV حاصل می شود. و پیش بینی می شود که بیش از نیمی از تمام وسایل نقلیه فروخته شده تا سال 2020 الکتریکی باشند. BYD علاوه بر داشتن یکی از بزرگترین کارخانه‌های خودروسازی چین، کارخانه‌های تولید پنل خورشیدی، مزارع بادی و سایر تاسیسات تولید برق را نیز راه‌اندازی می‌کند. اخیراً اعلام شد که BYD یک مرکز تحقیقاتی جدید در سیلیکون ولی با تمرکز بر توسعه فناوری خودران خواهد ساخت.

     

  3. جک موتورز

    برند خودروی چینی، JAC Motors، یک شرکت خودروسازی است که دفتر مرکزی آن در چونگ کینگ، چین است، که در سال 1997 تاسیس شد و در سال 2010 در NASDAQ به صورت عمومی عرضه شد. از آن زمان به بعد، خط تولید خودروهای خود را فراتر از پایه اصلی سه مدل خود گسترش داده است. (یکی برقی است) با افزودن یک سدان فول سایز که در سال 2013 وارد نمایندگی ها شد. امروز، دفتر مرکزی JAC Motors با شرکت Chrysler LLC برای ساخت مدل‌های Jeep Cherokee برای فروش در چین همکاری می‌کند. این شرکت همچنین اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد خودروهای خود را در اروپا بفروشد.

    برای خرید لوازم یدکی جک می‌توانید از فروشگاه آیرون تک اقدام کنید .

     

     

بیشترین فروش در خودرو‌های چینی

در سال 2021 شرکتهای تولیدکننده خودرو چینی توانستند سهم بزرگتری از بازار خودروهای چین را تصاحب کنند . شرکت جیلی توانست با 1.072.405 عدد خودروی فروخته شده ( که البته پنج درصد نسبت به سال 2020 افت داشت) ، بیشترین فروش را در بین خودروهای چینی داشته باشد و پرفروش‌ترین خودروی چینی باشد .
همچنین شرکت چانگان با فروش 1.000.799 فقره خودرو سهم دوم در بازار فروش خودروهای چینی در کشور خود را داشت .

آیا خودروهای چینی به رتبه اول بازار کشور خودشان رسیدند؟

    • خیر ، سه شرکت Volkswagen و Toyota و Honda با فروش مجموعه حدود 5.000.000 خودرو در کشور چین توانستد رقبای داخلی این کشور را کنار زده و در رتبه های اول تا سوم قرار بگیرند .
    • خاطر‌نشان میسازد که شرکت تولید کننده خودروی Volkswagen با فروش  2.164.946 عدد خودرو در کشور چین رتبه اول بازار اتوموبیل در کشور چین در سال 2021 را تصاحب نمود .

 

 

جمع‌بندی و نتیجه گیری

در این مقاله ، پنج خودروساز برتر چینی را به شما معرفی کردیم .
مطمئنا شناخت دیدگاه عموم مردم نسبت به خودروساز های مختلف به شما دید بهتری برای انتخاب و خرید خودروی چینی مورد نظرتان را می‌دهد.

شرکت جیلی توانسته است محبوبیت بالایی را در میان مصرفکنندگان داخلی و خارجی خودرو کسب کند.

برای استعلام قیمت لوازم یدکی خودروهای مختلف چینی می‌توانید با شماره تماس 09120909417 در ارتباط باشید .
خاطر نشان می‌سازد فروشگاه آیرون تک اقدام به عرضه لوازم یدکی لیفان و لوازم یدکی mvm نیز می‌کند.


منبع


مشاهده  گرانترین خودروهای چینی ، معرفی پنج خودروی چینی با بیشترین قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *